Doma nenašla vhodný obor, rozhodla se tak studovat Concept Art online

studium v zahraničí erasmus blog

Erika už od mala kreslila a snila o tom, že bude dělat v budoucnu něco výtvarného!

Erika už od mala kreslila a snila o tom, že bude dělat v budoucnu něco výtvarného

Nejvíce ji lákala práce Concept Artisty. Proto se rozhodla studovat vizuální tvorbu na Masarykově univerzitě. Během začátku studia zjistila, že ji tento obor nikam neposouvá a školu ukončila. Začala hledat vhodné studium v zahraničí, které by se zaměřovalo čistě na Concept Art. Její požadavky nejlépe splňoval online kurz na škole CG Spectrum College of Digital Art and Animation. Díky tomuto kurzu teď pracuje na své vysněné pozici Junior Concept Artist ve společnosti MADFINGERS Games. 

Proč ses rozhodla pro online studium?

Chtěla jsem se podílet na tvorbě her, konkrétně se začít učit Concept Art. V Česku jsem nenašla žádný obor, který by mi v tom pomohl a tak jsem se rozhodla, že zkusím najít nějaký online kurz, který Concept Art vyučuje.

Co práce Concept Artisty obnáší?

Pracuji na digitálních návrzích předmětů, postav a prostředí pro hry a filmy pomocí 2D a 3D technik. 

Jak sis vybírala školu?

Strávila jsem spoustu hodin hledáním na internetu a zvažováním, zda do toho vůbec jít. Možností bylo hodně, kurzy se většinou lišily v délce studia, ceně a rozvrhu. Škola, na které jsem nakonec studovala (CG Spectrum), nabízela aplikantům 2-3 týdenní zkoušku kurzu. Mohla jsem se podívat, jakým způsobem fungují hodiny a jak vypadá studijní materiál. Moc se mi to líbilo a byl to pravděpodobně rozhodující aspekt.

Jak probíhal přijímací proces? Bylo to náročné?

Náročné to nebylo, šlo spíš jen o to ukázat motivaci pro studium a alespoň nějakou zkušenost v oboru. V mém případě to bylo předložení portfolia digitálních artworků. Ve třídě jsme ale měli žáky jak více pokročilé, tak úplné začátečníky. Mentor ke každému přistupoval individuálně.

Jak probíhala online výuka?

Předem jsme měli určený harmonogram pro každý týden, mé roční studium bylo rozděleno na čtvrtletí. Každý student měl přístup do portálu, kde byly uloženy všechny studijní materiály. Pro každý týden bylo mentorem nahráno několik videí, která se zabývala určitým předmětem. Většinou se jednalo o 3-5 hodin materiálu. 

Zbytek týdne potom bylo na studentovi, aby včas podle zadání vypracoval a doručil práci (mohlo se jednat například o studie materiálů, matte painting nebo concept postavy). Výsledná práce se potom přes Zoom call probírala ve třídě, kterou jsme měli jednou týdně. Dále jsme měli ještě jednu volitelnou hodinu na konci týdne, kam mohl přijít kdokoli, kdo studoval stejný kurz. Třídy samy o sobě byly docela malé, měly maximálně 10 studentů.

Co bylo na studiu online nejnáročnější?

Pro mě byl největší problém zůstat vzhůru u Zoom callu, beze srandy! Vzhledem k tomu, že škola samotná má sídlo v Austrálii a můj mentor je z Kanady, hodiny se upravují podle toho, aby měl každý student možnost se nějak na hodinu dostavit. Bohužel pro mě jako jediného zástupce evropské části naší třídy to znamenalo, že mi hodiny začínaly o půlnoci a končily kolem 2 ráno. Do toho samozřejmě nepočítám ještě posuny času, kdy hodiny začínaly o hodinu později a volitelné hodiny, po kterých jsem běžně chodila spát až po 4 ráno. Měla jsem ten rok úplně přehozený režim. A nebudu lhát, párkrát jsem na hodinách opravdu usnula.

Co naopak nejsnazší?

Pravděpodobně time management. Bylo opravdu čistě na studentovi, jaký čas zadaným úkolům a celému studiu věnuje. Já jsem sice strávila u photoshopu ten rok pomalu každý den, ale do toho jsem dělala brigády a mohla si jakkoli naplánovat schůzky, protože hodinu jsem měla až pozdě v noci. I tak jsem ale měla většinu času pocit, že nestíhám a kamarádi i rodina byli naštěstí má velká podpora.

Co považuješ za výhody online studia?

Time management, o kterém jsem se už zmínila, bych viděla jako největší výhodu. Dále procvičení cizího jazyka (pokud ovšem nejste rodilý mluvčí). Člověk se také seznámí s lidmi z různých částí světa, což je skvělá zkušenost.

Co za nevýhody?

Kromě časového posunu je to samozřejmě cena, která je obecně u zahraničních škol a kurzů vyšší, než školné v České republice. Dále sociální aspekt. I když se s ostatními slyšíte a (někdy) vidíte přes kameru, pořád to nenahradí reálnou třídu, kde studenti i učitelé k sobě mají bližší vztah.

Jaká byla komunikace ze strany školy a vyučujících?

Bezproblémová, většina věcí se řešila s mentorem samotným, se kterým se mohlo cokoliv řešit ve třídě, případně přes mail. Otázky ohledně školného a obecně ohledně kurzu se směřovaly na online assist, kde byly slečny vždy velmi ochotné.

Byla jsi v kontaktu i se spolužáky?

Ano, kromě společných hodin jsme komunikovali a někteří dodnes komunikujeme přes sociální sítě. Většinou jsme řešili věci ohledně úkolů, dávali si vzájemný feedback a celkově jsme se všichni snažili druhého podpořit. Momentálně má škola vlastní Slack, kde je zaregistrovaná většina studentů z celé školy a neustále se tam o něčem diskutuje, studenti přidávají své práce a portfolia, je to skvělý kreativní prostor!

Jak probíhalo ukončení studia?

Jako závěrečný úkol, který rozhodl, zda studium úspěšně ukončíme, bylo předložení nového portfolia. Tím byla vytvořená webová stránka obsahující concepty vytvořené v průběhu celého roku. Minimální počet vytvořených a dokončených prací byl kolem 15. K úspěšnému zakončení studia jsme obdrželi certifikát Diploma of Concept Art.

Sdílet článek

Píšeme pro vás

EduPlán: Co budu dělat po škole? A jak to zjistit?

EduPlán: Co budu dělat po škole? A jak to zjistit?

EduPoradna
Volná místa na středních školách v zahraničí lákají české studenty a studentky. Přihlašovat se mohou ještě do 10. června

Volná místa na středních školách v zahraničí lákají české studenty a studentky. Přihlašovat se mohou ještě do 10. června

Příběhy a zkušenostiInternátní školy
Cool obory, které budou trendy i v roce 2030

Cool obory, které budou trendy i v roce 2030

Příběhy a zkušenostiZajímavosti a tipy