Založena byla roku 1908 a dnes má tak nejdelší tradici ve vzdělávání v oblasti turismu na světě. Od roku 2007 nabízí špičkové vzdělání v oblastech mezinárodního managementu, nových médií a technologií, veřejné politiky, udržitelného rozvoje, hotelového managementu, turismu a managementu pohostinství.
Modul University Vienna (MU) je mezinárodně zaměřená výzkumná organizace. Navštěvují ji studenti z celého světa. Kombinuje pevné edukační základy společně se závazkem o udržitelnost a inovaci jako klíčové faktory pro dlouhodobý úspěch a rovněž podporuje a dodržuje zásady Globálního etického kodexu cestovního ruchu UNWTO.
MU buduje svůj úspěch na mezinárodních konexích a partnerstvích mezi univerzitami, komerčními podniky a veřejnými institucemi. Mezinárodní univerzita je lákavá pro partnery a jejich mezinárodní výzkumné projekty.
Udržitelnost a ochrana prostředí jsou hlavními hodnotami MU. Uznává a přijímá naléhavou potřebu rozvojových strategií, které splňují potřeby současnosti, aniž by ohrozily blaho budoucích generací. Stejně tak jako během studia, tak také na denní bázi je udržitelnost klíčová. Univerzita operuje tak, aby minimalizovala environmentální rizika a negativní důsledky na životní prostředí. Znamená to například efektivní využívání energií, spotřebu vody, předcházení znečištění, minimalizování odpadu a používání recyklovatelných materiálů kdykoliv je jen možné. Kvůli tomu MU dbá na výběr dodavatelů, kteří jsou zavázáni podobným principům.
Univerzita poskytuje odpovědi na ekonomické, environmentální a sociální otázky ve spojení s poptávkou po udržitelném ekonomickém vývoji a jim odpovídajícím strategiím. Absolventi si nejvíce cení nápadů a kreativity a jsou připraveni na:
- přijímání výzev pro změnu (znalost, tvořivost a inovace)
- podporování principů rovnosti a spravedlnosti (osobní integrita)
- odlišnost hodnot a osobností (vzájemný respekt)
- službu jako vyslanci udržitelného a zodpovědného života (odpovědnost)
Na Modul University Vienna všechny bakalářské obory sdílí stejný základ pokrývající oblasti managementu a obchodní administrativy, finanční management, lidské zdroje, marketing, informační technologie a ekonomii, stejně tak jako komunikační dovednosti a osobní rozvoj pro rozvoj prezentačních dovedností a akademického psaní. Na magisterských oborech je kladen důraz na kritické myšlení, týmovou práci a zaměření na aktuální a budoucí výzvy ve světě.