Příběh, na který si často vzpomenu, je o Jirkovi. Jirka řešil, stejně jako mnozí další, výběr střední školy a nevěděl, kterou si vybrat. Jeho obavy sdílela i jeho máma Martina, která se našeho setkání zúčastnila také. Jirka měl širší záběr, to je v dnešní době celkem normální jev, více ale přesto tíhl k humanitním oborům, neměl ale jasné zaměření. Máma ho hodně podporovala, chtěla mu nabídnout i stáže ve Francii, kde měla dobré kontakty. Martina také chtěla, aby si vybral školu a zaměření, které ho posune v profesním rozvoji ještě před potenciálním nástupem na VŠ. Jirka chtěl také zjistit, která škola by pro něj byla nejlepší. Hodně ho bavila projektová výuka, kde se předměty propojují, ale co s tím dále nevěděl. Číst více
Během dvou konzultací jsme společně řešili ujasnění studijních činností, které Jirku baví a kterým chce věnovat svůj čas. Propojili jsme tyto poznatky s tématem future jobs a future skills, kde jsme řešili, že během školních a mimoškolských aktivit lze trénovat důležité kompetence, jako je schopnost pracovat s odlišnými názory, sjednocovat lidi, propojovat poznatky z různých oborů apod. Tyto kompetence, které může použít napříč obory, Jirku hodně zaujaly. Naučili jsme se moc netlačit na definitivní rozhodnutí pro nějakou školu.
Jirka si uvědomil, že je pro něj důležité mít možnost ve škole diskutovat např. o otázkách lidských práv třeba v rámci hodin historie. Je pro něj také důležitá možnost se zapojit i jako dobrovolník v jedné z iniciativ propojujících mladé lídry, kteří řeší lidská práva ve svých komunitách. Tím získává spoustu podnětů na svou práci a učí se od lidí, kteří v tomto oboru působí. Uvědomuje si propojení toho, co probírá ve škole, s tím, jak to může vypadat v praxi. Ve vzdělávání je pro něj tohle důležitým prvkem. Poslední zprávou, kterou od něj mám, je, že nastoupil na gympl, který byl druhý v jeho vysněném pořadí, ale je klidný, protože zná svůj směr, ve kterém chce pokračovat. Jeho máma říkala, že je ráda, že měla možnost to s někým probrat a že ji to vylepšilo vztah se synem.